buByYe 2007
sok dh msk tahun 2008 kn...=) mesti ramai yg pk nk tgk firework or countdown kt mana kn...=)
ceh,trikut gaya penceramah smlm...heheheheheee
byk perkara blaku sepanjang 2007 nie....meh la ak snarai kn....=)

memula wishlist aku tuk 2007 dlu:
1) dptkn lesen kete - on progress,dh pandai sket bru ak nk p helo kt jpj tue...=p
2) weight gain - dh berjaya..hahahahaahaaa
3) menabung dlm ASB - suksess dgn melepasi min target aku
4) further study - jun'08 nie,insyaallah...=)

tue ja rasanya azam 2007 ak...de 1 lg yg ak x trpk pon nk dptkn...bru smlm abis kursus,tunggu 11 jan tuk dpt kn sijilnya...nk tau pe?sijil kursus kawen...hehehehehehe.

kla,tuk smua yg nk celebrate thn baru tue,pesanan aku de la....bpada2 la n take care...
mari pk nk azam pe 2008 nie...=)

-daa-
0 jeRiTan dUniA luaR | | edit post
Reactions: 
EmPtY
dunno wat to think so i plan just to rite words....i'm total not myself today....just hoping tomorrow will come earlier and i'll forget yesterday n today ...can't explain how my heart goes on rite now....blur?
mayb it's better if i fall asleep n empty my memory...
..........................................................................................................................................................................
dear heart...be strong!chaiyo!!!!!!
0 jeRiTan dUniA luaR | | edit post
Reactions: 
kejaYaaN diK iNa...=)
bru je pas call adik bongsuku,dik ina...=) hepi news,dia dpt PMR 8A.tahniah!tahniah!!!!!dik ina menutup tirai PMR famili ak dgn berjaya....heheheheee.tunggu result SPM wiE lak....ak lak rs debor....=)
bestnye klu dpt saksikn gelagat dik ina yg slalu control cool je padehal....xcool langsung....ayu2 gitu.hehehehehee.uyun kt dik ina lompat2 smbl nangis...isk,susah tol nk tgk dik ina nangis nie.rugi2...
ak nk suh dia demo blk la saat2 dia tgk result tue...xsabar lak nk blk umah nie...=)
home sweet home...

opps,silap info...xleh caya tol la uyun nie..actually dik ina x lompat2 or nangis pon...cool jer?yo lo ko dik ina tue....pepun, dik ina...sila nikmati kejayaanmu itue...n kak ila nk tumpang dr jauh deh...=) alhamdulillah...

p/s: nasib baek ak x bet pe2 nga dik ina...hehehehehe.pepun nk bg something to dik ina...surprise!!!!
Labels: 0 jeRiTan dUniA luaR | | edit post
Reactions: 
rinduu.....
hai....i'm back....2weeks dok kt husm...borink2 coz xleh online.hehehehehee
senyap sunyi je fac ari nie coz ramai smbng cuti smpai sok,cuti christmas..
time sorg nie mula la rasa rinduu...=)
rindu time blajo dulu....borink2 de je benda nk wat nga kekwn,borink time keje cm skrg nie...tatau nk wat pe...huhuhuhuuuu

senarai org2 yg ak rindu ari nie....=)





mak sayang


d5




geng tutor dtmp ptpl ganu



de peli...=)




0 jeRiTan dUniA luaR | | edit post
Reactions: 
AKU, KAU BERBEZA...AKU, KAU ISTIMEWA...
LELAKI
Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh manakala dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya. Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa anak perempuan yang belum berkahwin dan dosa anak lelaki yang belum baligh.

BERATKAN?
Hukum menjelaskan anak lelaki kena bertanggung jawab ke atas ibunya dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggung jawabnya maka dosa baginya terutama anak lelaki yang tua, manakala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat kepada suaminya. Isteri berbuat baik pahala dapat kepadanya kalau buat takbaik dosanya ditanggung oleh suaminya.

BERATKAN??
Suami kena bagi nafkah pada isteri, ini wajib tapi isteri tidak. Walaupun begitu isteri boleh membantu. Haram bagi suami bertanya pendapatan isteri lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izin ini. Banyak lagi lelaki lebih-lebih lagi yang bergelar suami perlu tanggung Kalau nak dibayangkan beratnya dosa-dosa yang ditanggungnya seperti gunung dengan semut. Itu sebabnya mengikut kajian nyawa orang perempuan lebih panjang daripada lelaki. Lelaki mati cepat kerana tak larat dengan beratnya dosa-dosa yang ditanggung (ikut kajian laa..) Tetapi orang lelaki ada keistimewaannya yang dianugerah oleh Allah SWT. Ini orang lelaki kena tahu, kalau tak tahu kena jadi perempuan. Begitulah kira-kiranya.

WANITA :Auratnya lebih susah dijaga berbanding lelaki. Perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar rumah tetapi tidak sebaliknya. Saksinya kurang berbanding lelaki. Menerima pusaka kurang dari lelaki. Perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak. Wajib taat kepada suaminya tetapi suami tak perlu taat pada isterinya. Talak terletak di tangan suami dan bukan isteri. Wanita kurang dalam beribadat kerana masalah haid dan nifas yang tak ada pada lelaki.

Pernahkah kita lihat sebaliknya??
Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yang tersorok dan selamat. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiar bersepah-sepah bukan? Itulah bandingannya dengan seorang wanita. Wanita perlu taat kepada suami tetapi lelaki wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama dari bapanya. Bukankah ibu adalah seorang wanita? Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya, manakala lelaki menerima pusaka perlu menggunakan hartanya untuk menyara isteri dan anak-anak.

Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala haiwan, malaikat dan seluruh makhluk ALLAH di mukabumi ini, dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil. Manakala dosanya diampun ALLAH (dosa kecil). Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawabk an terhadap 4 wanita ini: isterinya, ibunya, anak perempuannya dan saudara perempuannya. Manakala seorang wanita pula, tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh 4 org lelaki ini: suaminya, ayahnya, anak lelakinya dan saudara lelakinya. Seorang wanita boleh memasuki pintu Syurga melalui mana-mana pintu Syurga yg disukainya cukup dengan 4 syarat sahaja: sembahyang 5 waktu, puasa di bulan Ramadhan, taat suaminya dan menjaga kehormatannya. Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

MasyaALLAH.. .sayangnya ALLAH pada wanita ....
Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang lelaki, tetapi ingatlah wahai lelaki...kamu sebenarnya adalah istimewa disisi Allah, maka dengan sebab itu DIA mengangkat kamu menjadi pemimpin...maka dengan keistimewaan itu, JAGALAH dan HARGAILAH wanita sebaik-baiknya. ..supaya kelak masing2 lelaki dan wanita dapat pulang mengadap Allah dalam keadaan istimewa disisiNYA.. "Berpeganglah kamu sekelian dengan tali Allah dan janganlah kamu berpecah-belah, dan ingatlah nikmat Allah atas kamu, seketika kamu bermusuh-musuhan telah dipersatukanNya hati kamu semuanya, sehingga dengan segera kamu telah menjadi bersaudara dengan sebab nikmatNya.(Ali- Imran:103) Pada hari itu (hari qiamat) manusia diberitahu akan segala yang telah dikerjakannya dan yang telah ditinggalkan. Bahkan manusiaitu, anggotanya menjadi saksi terhadap dirinya sendiri, walaupun dia berperi-peri memberikan alasan untuk membela diri "

------------------------------------------------------------------------------------------------
JADI KAWAN2..BERSYUKURLAH KERANA DILAHIRKAN SEBAGAI SEORANG WANITA......=)
0 jeRiTan dUniA luaR | | edit post
Reactions: 
the Diary of Jane


If I had to
I would put myself right beside you
So let me ask
Would you like that?Would you like that?

And I don't mind
If you say this love is the last time
So now I'll ask
Do you like that?Do you like that?
No!

Something's getting in the way.
Something's just about to break.
I will try to find my place in the diary of Jane.
So tell me how it should be.

Try to find out what makes you tick.
As I lie down
Sore and sick.
Do you like that?Do you like that?

There's a fine line between love and hate.
And I don't mind.
Just let me say that
I like thatI like that

Something's getting in the way.
Something's just about to break.
I will try to find my place in the diary of Jane.

As I burn another page,
As I look the other way.
I still try to find my place in the diary of Jane.
So tell me how it should be.

Desperate, I will crawl
Waiting for so long
No love, there is no love.
Die for anyone
What have I become?

Something's getting in the way.
Something's just about to break.
I will try to find my place in the diary of Jane.
As I burn another page,
As I look the other way.
I still try to find my place in the diary of Jane.

Labels: 0 jeRiTan dUniA luaR | | edit post
Reactions: 
KEBENCIAN AKU.....
ak BENCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!benci!benci!benci!!!!!!!!!!!!!!!!!geramnye!!!!!!!benci,benci,benci!!!!!!!benci giler!
4 jeRiTan dUniA luaR | | edit post
Reactions: 
Peristiwa dlm bus....
ak naik bus mahligai 2 tingkat smlm nga Ani...dis time dok seat bawah lak...masa pergi kitorg duk seat atas...konon nk bg Ani rs la pengalaman naik bus 2 tingkat dgn perjalanan yang jauh nie...=) dia slalu naik bus 2 jam je,skali nie naik bus 7jam....hehehehehe

ni 1sth time la ak naik bus smpai kena p balai polis....suspen kan...kesahnya begini...ceh,ala2 penglipurlara lak ak neh...hehehehehehe...time bhenti kt merapoh tue...kitorg trun la p toilet n jejln jap...lenguh tol dok dlm bus tue...tp ak cm bese2 je..Ani la yg xbese nye...then naik la blk,pas dh puas dok kt bwh tue...lgpun xbest sbb de pencemar udara(si perokok)....
tgh sedap2 nk lelapkn mata tue,budak pompuan dpn seat kitorg kelam kabut cm carik brg ...siap intai2 bwh seat kitorg skali...so ak tanyala dia,pe kes?nop2 bkn cmtu la ak tanya,edisi sopan sket...dia ckp hdset cousin dia jatuh...so kitorg pn tlg la jenguk2 gak intai kot2 jatuh kt memana....tp confirm xde...

musykil gak tue...pastu de la kakak dok row sebelah dpn sket dr seat budak ni kata...hdset yg jatuh td ker...trus r tanya kakak tue nmpk ke hdset tue...tp sedeynya dia kt dia dgr je bunyi hdset jatuh,ingatkn dh amek...cousin dak puan tue xsedar pon hdset dia jatuh...edisi tdo mati...hehehehe.sama la cm budak seat blkg dia....huhuhuhuhuhu
then cousin dia pn sampai n tanya jumpa x?jawapannya tak la...ghisau giler dh muka tuan punye hset nie...mana x nya hdset bru beli...N series tue...
dan2 nmpk driver bus,trusla ngadu...senang je,pakcik tue cakap,pi balai polis je senang citer....
so bus pn mneruskn pjalannya...ingatkn x jd p balai polis dh coz pakcik driver x stop mana2 balai pn...rerupanya p balai polis gombak....bis org yg nk trun kt greenwood xleh trun...budak tue pn pi la wat report polis...

then dtgla satu balai polis polis2 kt situ...(sori kesalahan ayat n tatabahasa...heheheheh).ketua dia kot bg announcement...suh sesapa yg bkenaan serahkn blk hdset tue n siap bjanji xkn dkenakn sbrg hukuman...leh caya ke polis nie,xkn senang2 cmtu jer...n xde sape pon ngaku....
pe lg polis pon chek la smua org tp lelaki jer...naper ek?maka tdgr la org2 mrunggut sbb nt lmbt smpai n ada yg nk msk keje trus pastu...sama ak pn...tp nk wat cmne kn...

yg musykilkn ak n Ani adalah...masa polis tue tgh bcakap awal2 tue,sorg budak lelaki ni,dok seat row sebelah n blkg kitorg keluar dr bus...polis tue xtanya pe pn...budak lelaki tu kuar cemarkn udara....isk,isk,isk....so kiranya dia tlepas la dr spotcheck tue....xpuas ati btul n btambah la kitorg nya prasangka tue...
dan2 polis smua kuar dr bus,budak laki tue msk blk...siap senyum2 tue...hampeh tol...memang kitorg sepakat tuduh dia la tp dlm ati n sesama sendiri je...takut lak kang tsalah tuduh kn...

bila sampai hentian putra je,budak laki 2 cpt2 nk trun,yg x tahan nye siap bhenti senyum2 kt mangsa kehilangan hdset tue....sengal je ak rasa...ingatkn dh blah,rupanya de lg dok amek beg dia dlm tmpt simpan beg...siap sengih2 kt ak lak..pe kes dia nie?x waras kot....
so tpaksala budak pompuan tue redha je hdset dia ilang...n xtau la sape yg ambil or hdset tue jetuh kt mana....

sekian berita Bus mahligai 2 dec'07....oleh ak yg trtanya2 n xpuas ati....
2 jeRiTan dUniA luaR | | edit post
Reactions: 
Home sweet home...=)
last weekend ak kelik kampong...blk p kenduri kawen kak shana n bw ani stay umah ak...sesampai jer cm bese r redah bilik ak dlu....gurau2 manja nga uyun n dik ina...=)
pepg buta dh bising umah ak.heheheheheheee
mmg cmtu la if de org blk cuti....home sweet home...=)
dlm borak2,gosip2 tue...uyun bg teka-teki kt ak,katanya mak yg bg kt diorg smua...n diorg semua xleh jawab...waaa...cm mcabar je teka-teki tue....terer gak r mak kitorg nie...=) maen teka-teki...hehehehehee

Teka-teki Mak :

sakit ape,paling2 sakit?......(dlm loghat kelate ye soklan ni...hehehehehe...)

jawapan dia mmg besh gak la....plg best blk kg kali nie coz de berita gembira....=)
adik ak si Lin tue dh confirm pregnant,dlm sbulan lebih dh...ari nie Mak plan nk wat pulut kuning...sedeynya ak xleh rs pulut kuning tue...pantang bab2 pulut nie...yummy....
yg mnambahkn kebestan lg coz Lin dpt transfer ke Kb next month so mak n suami dia,si Ridhuan adik ipar ku itu rs lega la coz Lin xyah ulang alik lg KL-KB everyweek...
cm confirmla anak diorg nati Mak yg jaga....=)

xsabar nk tunggu anak sedara yg ke-...jap,ak kira dh brpla anak sedara ak nie...ooo,yg ke-6...=)
anak sedara yg bakal melangkah bendul anak ak nati...hehehehehee...xleh jd nih...
mayB dis week kelik lg...p HUSM lak...=) lg satu ak dh tgk bis cerita upin n ipin tue...dh leh tido lena...hehehehehe

sekian cerita ujung minggu ak...=)
Labels: 0 jeRiTan dUniA luaR | | edit post
Reactions: 

Tiap Hari SayanG

Daisypath Friendship tickers
  • Mari Mengira

    Q.U.O.T.E

    - FloaT LikE A ButterFly,Sting Like A Bee -

    Am I Happy......

    PeNjAgA DuNiAkU

    PeNjAgA DuNiAkU

    AmAnaT PeNjAgA DuNiAkU

    Dunia itu INDAH............... =) dan PINJAMAN semata2...........


    Mencuba NasiB.....

    Mencuba NasiB.....
    Mamarifqy contest

    Peace Contest

    Followers