CaDavER



lenguh2 , backpain n siap tremor tangan aku menyiat kulit seorg pakcik or maybe datuk kot...naseb baik dia kurus je so x byk la fatty tissue yg kena aku buang...haih....1st time nie aku dissect manusia,opps no more human but a cadaver...nama rasmi bg mayat..start isnin lg aku buang kulit dia bg cantek sket b4 aku skodeng internal organ lak...heheheheee....plan nk attach gmbo cadaver aku tue tp x bleh maa...pantang larang d dlm dissection hall..NO CAMERA...rugi2...
n time tue gak la budak2 course x-ray kolej kesihatan bersekutu sg buloh tue mai wat rombongan chek kiah,eh bkn2 bsama kak suria senior pdr...ingat lg dia kt aku...femes ke aku nie??? heheheheee..dan2 lak depa tanya mayat pe nie..n dgn slumber aku kt "budak kot" n tanpa segan silu de sorg budak tue kt "org tua la kak"..hehehehee..sebabnye aku x tgk pon muka cadaver tue,budak2 tue intai2 je...aku cover muka cadaver tue nga plastic biru...hahahahaaaa..x trpk pon nk tgk muka cadaver yg tpaksa bjasa kpd aku tuk assessment gross anatomy nie...=)
so pg td continue nga buang fatty tissue bg clear nampak muscles lak...cantek toi,nampak arrangement dia n boleh la identify muscle pe...bagus2 leh revision skali...=) sambung nextweek lak tok cut ribs n tgk in situ organ dlm thoracic region tue...cuba teka ape yg ade...=) korg tau?bijak2...=)

disebabkn sambung nextweek,so kenala simpan dlu cadaver tue dlm tank...penat tol aku,mana tak nye angkat 4 cadavers yg separuh je...ala aku dpt cadaver yd de kepala,tangan n sampai perut je...lower limb xde...haih,kalu whole body...x tdaya chek...=) tolong angkatkn tuk kak ina,kak mas n farkaad skali...bkn aku sorg tau..bsama2 la...mcm kuat sgt aku nie...hehehehhee..

-daa-
2 Responses
  1. Mommy Meh Says:

    besnya study hang.aku nak melawat lab hang bleh?menarik, tertarik lak aku.


  2. Hafizah Says:

    betol la zila.. menarik.. aku yg bukan peminat anatomy ni (sgt allergic tahap cipan) , terase berminat pula pd anatomy=)..


Tiap Hari SayanG

Daisypath Friendship tickers
  • Mari Mengira

    Q.U.O.T.E


    - FloaT LikE A ButterFly,Sting Like A Bee -

    Am I Happy......

    PeNjAgA DuNiAkU

    PeNjAgA DuNiAkU

    AmAnaT PeNjAgA DuNiAkU

    Dunia itu INDAH............... =) dan PINJAMAN semata2...........


    Mencuba NasiB.....

    Mencuba NasiB.....
    Mamarifqy contest

    Peace Contest

    Followers